یکی از «کارکنان سفارت ایران» از نروژ درخواست پناهندگی کرد

یک روزنامه نروژی خبر داده که یکی از کارکنان سفارت ایران در اسلو درخواست پناهندگی خود را تسلیم مقام‌های این کشور کرده است.

روزنامه «داگبلادت» در شماره روز ۲۲ فوریه- چهارم اسفندماه- خود از این فرد به عنوان «دیپلمات» یاد کرده و گفته است که وی «برای چندین سال در سفارت ایران مشغول به کار بوده و در حال حاضر همراه با خانواده‌اش در مجلس ناشناس زندگی می‌کند.»

یورگن لاودال، وکیل این ایرانی به روزنامه یاد شده گفته است که «موکل او در ماه دسامبر درخواست پناهندگی داده ولی مایل نیست که درباره دلایل پناهندگی‌اش اظهار نظر کند.»

آقای لاودال در عین حال در گفت و گو با خبرگزاری رویترز این خبر را تایید کرده ولی گفته است «نمی تواند تایید کند که موکلش در سفارت ایران، رتبه دپیلماتیک داشته است.»

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه از این فرد به عنوان «دیپلمات» یاد کرده است.

روزنامه نروژی «داگبلات» به نام این کارمند ایرانی اشاره نکرده است.

مقام‌های نروژی و وزارت امور خارجه این کشور هنوز نسبت به این خبر واکنش نشان نداده و مقام‌های ایرانی نیز در این زمینه سکوت کرده‌اند.

در چهار سال گذشته و پس از سرکوب‌های گسترده معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، چهار نفر از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی از سمت های خود استعفا کرده و به کشورهای اروپایی پناهنده شدند.

محمدرضا حیدری، کنسول پیشین ایران در نروژ، نخستین دیپلماتی بود که در دی‌ماه سال ۱۳۸۸ و در اعتراض به کشتار معترضان در روز عاشورا از سمت خود استعفا و پس از آن «کمپین سفارت سبز» را با هدف دعوت از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی برای همراهی با معترضان، در اسلو بنیان‌گذاری کرد.

پس از آن و در شهریور ۱۳۸۹ حسین علیزاده، نفر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در فنلاند نیز در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ از پست خود کناره‌گیری کرد.

در همان ماه، فرزاد فرهنگیان، رایزن دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، پایتخت بلژیک نیز استعفاء کرد.

احمد ملکی، دیپلمات ارشد ایران در سرکنسولگری میلان، نیز در اسفند سال ۱۳۸۹ و در حالی که «یک سال و نیم» از مدت ماموریتش باقی‌مانده بود از سمت خود استعفاء کرد.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر