روزنامه مغرب به دلیل انتشار تصویر خاتمی در صفحه اول خود تذکر گرفت

روزنامه‌ "مغرب" از اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به دلیل انتشار تصویری از سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین این کشور در صفحه نخست خود تذکر گرفت.

محمد مهدی امامی ناصری مدیر مسئول روزنامه ''مغرب'' در گفت‌وگو با خبرگزاری ''ایسنا''، با اعلام این خبر توضیح داد: ''این تذکر در چهار بند است، درباره‌ی انتشار مطلبی از سیمین بهبهانی، درج مطلب از جمشید بسم‌الله، انتشار تصویری از سیدمحمد خاتمی و مطالب منتشرشده درباره‌ی او، که تمام این‌ها را مغایر با مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی دانسته‌اند و در بند آخر نیز ضمیمه‌ی «دریچه» روزنامه‌ی مغرب را نشریه‌ای جداگانه از این روزنامه ارزیابی کرده‌اند.''

او با بیان این‌که وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی مجوز قانونی برای دادن تذکر به نشریات ندارند، تأکید کرد: ''اگر وزارت ارشاد یا هیأت نظارت قصد اعمال نظارت دارند، طبق ماده‌ی ۱۲ قانون مطبوعات، باید تخلفی را که به نظرشان می‌رسد، به دستگاه قضایی گزارش کنند.''

روزنامه‌ی مغرب پس از ۱۱۹ روز توقیف، پنجم اسفندماه منتشر شد و با انتشار دومین شماره از دور جدید انتشارش، از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر گرفت.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر