اردوغان: بشار اسد شیطان خاموش است!

نخست وزیر ترکیه، رئیس جمهور سوریه را «شیطان خاموش» نامید.

هم‌زمان با تشدید جنگ لفظی بر ضد سوریه، نخست وزیر ترکیه با استفاده از عباراتی شدیداللحن بر ضد رئیس جمهور سوریه، وی را «شیطان خاموش» نامید
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پرس تی وی، رجب طیب اردوغان این سخنان را دیروز یک‌شنبه (6 اسفند) در همایش ارتباطات دولتی در امارات متحده عربی مطرح کرد. امارات نیز در حمایت از شورشیان برخوردار از حمایت خارجی که با دولت سوریه می‌جنگند به قطر، عربستان سعودی و ترکیه پیوسته است.
اردوغان در نشست شارجه تاکید کرد :«ما در برابر این شیطان خاموش که بی‌رحمانه مردم خود را قتل عام می‌کند ساکت نمی‌نشینیم.»
اردوغان از سران کشورهای جهان خواست آن‌چه را که وی حمله نیروهای دولت بشار اسد به غیرنظامیان خواند محکوم کنند.
سخنان وی چند ساعت قبل از آغاز نخستین سفر رسمی جان کری، وزیر خارجه امریکا به خارج از این کشور مطرح شد. پیش‌بینی می‌شود کری در این سفر با متحدان ناتو از جمله ترکیه درباره سوریه گفتگو کند.
سوریه نزدیک به دو سال است که صحنه ناآرامی است، شمار زیادی از مردم از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این ناآرامی ها جان خود را از دست داده‌اند

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور طراحی می‌شوند و گزارش‌ها نشان می‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشیان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجی هستند.
تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر نیز شورشیان برخوردار از حمایت خارجی در سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده‌اند.

Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر