مرکل: چین و روسیه درمی‌یابند که زمان اسد به سر آمده است

صدر اعظم آلمان در آغاز دیدار خود از ترکیه گفت، چین و روسیه هر چه که می‌گذرد بیشتر درمی‌یابند که زمان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به سر آمده است. موضوع دیدار مرکل از جمله اوضاع سوریه و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا است.
 

صدر اعظم آلمان روز یکشنبه (۲۴ فوریه/۶ اسفند) به هنگام بازدید از واحدهای آلمانی حاضر در محل استقرار سامانه موشک‌های پاتریوت در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه گفت، چین و روسیه در حال رسیدن به این تشخیص هستند که زمان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به سر آمده است.

آنگلا مرکل که روز یکشنبه (۲۴ فوریه) به منظور سفری دوروزه عازم ترکیه شده است گفت، سامانه دفاعی پاتریوت که به درخواست ترکیه (عضو ناتو) در این کشور مستقر شده پیامی است که می‌گوید، هم‌پیمانان این کشور تحمل نخواهند کرد که سوریه همسایگان خود را به درگیری بکشاند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، مرکل افزود: «با توجه به حوادث فاجعه‌بار اخیر، این حس که چین و روسیه درمی‌یابند که آقای اسد دیگر هیچ آینده‌ای ندارد، زمان او به سر آمده و دولتی دمکراتیک باید در سوریه به وجود بیاید، افزایش می‌یابد.»

چین و روسیه که هر دو عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند تا کنون مانع از تلاش‌های کشورهای عربی برای افزایش فشار بر اسد به منظور پایان بخشیدن به خشونت‌ها شده‌اند.

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، خشونت‌هایی که از دو سال پیش در سوریه آغاز شده تا کنون دست‌کم ۷۰ هزار قربانی گرفته است.

دفاع مرکل از راه حل سیاسی بحران سوریه

صدر اعظم آلمان تأکید کرد، درگیری‌هایی مانند آنچه که اینک در سوریه جریان دارد در نهایت به راه حل سیاسی نیاز دارد. وی با اشاره به اینکه سلاح‌هایی که پیش از سقوط معمر قذافی به شورشیان لیبی داده شد نهایتا به دست نیروهای نااهل افتاده و در جنگ مالی به‌کار گرفته شده، درستی مسلح‌ کردن مخالفان سوری را مورد تردید قرار داده است.

آنگلا مرکل قرار است دوشنبه (۲۵ فوریه) در آنکارا با عبدالله گل و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و نخست‌وزیر ترکیه ملاقات و گفت‌وگو کند. موضوع مذاکرات وی در این دیدار اوضاع سوریه، عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، تقویت همکاری‌های تجاری دو کشور و اوضاع شبه‌نظامیان کرد ترکیه خواهد بود.

مرکل پیش از ترک آلمان گفت، قصد دارد در ترکیه گفت‌وگوهای جدیدی در مورد درخواست این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا را آغاز کند. وی در عین حال تصریح کرد، نتیجه این مذاکرات روشن نیست و خود نیز در این مورد که آیا ترکیه باید عضو اتحادیه اروپا شود یا خیر شک و شبهه دارد.

نتایج آخرین نظرسنجی روزنامه آلمانی "بیلد ام زونتاگ" در روز یکشنبه (۲۴ فوریه) نشان می‌دهد که ۶۰ درصد مردم آلمان با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مخالف‌اند .

 

Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر