وقتی جاسوسان نظام، مخالفان را در اسپانیا زیر نظر می‌گیرند

پلیس اسپانیا در روز جمعه، سه ایرانی را به اتهام جاسوسی در بازداشت کرد. به گفته وزارت کشور اسپانیا، این افراد پناه‌جویان سیاسی و مخالفان جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته‌اند.
به گزارش اسوشیتد پرس، وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که پلیس این کشور، سه ایرانی را به خاطر تجسس در امور مخالفان جمهوری اسلامی در مادرید و یک شهر در شمال اسپانیا بازداشت کرده است.
بر پایه ادعای وزارت کشور اسپانیا، یکی از این سه، با نفوذ در سازمانی غیر دولتی که کارش حمایت از پناه‌جویان بوده، اطلاعات مخالفان جمهوری اسلامی را به ایران مخابره می‌کرده است.
یکی دیگر از دستگیر شدگان، کارمند سفارت جمهوری اسلامی  در مادرید بوده است. امروز پرس تی‌وی آزادی این کارمند را گزارش داد. سفیر ایران در مادرید نیز، ضمن تکذیب هر گونه نقش «جاسوسی» برای این کارمند، خبر آزادی او را اعلام کرد.
تجسس در امور مخالفان نظام و حتی انجام عملیات حذفی از سوی وابستگان امنیتی جمهوری اسلامی در اروپا بدون سابقه نیست. گرچه بعد از عملیات ترور «میکونوس» حذف مخالفان متوقف شد، اما در سالیان اخیر، تعدادی از فرماندهان سپاه بحث حذف دشمنان را مطرح کرده‌اند.
علاوه بر کارمندان سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی، تعدادی از دانشجویان اعزامی از ایران به اروپا از سوی سازمان‌های اطلاعاتی اروپایی زیر نظر بوده‌اند. به علاوه، به گفته یک منبع نزدیک به اتحادیه اروپا، تعدادی از پناه‌جویان ایرانی که بعد از سال ۱۳۸۸ ساکن اروپا شده‌اند، هدف بررسی‌های مختلف سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی اروپایی قرار گرفته‌اند.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر