باهنر: احمدی‌نژاد هنوز به مشایی برای انتخابات ریاست جمهوری امیدوار است



محمدرضا باهنر، از چهره‌های عمده اصول‌گرا، می‌گوید محمود احمدی‌نژاد هنوز از اسفندیار رحیم‌مشایی برای انتخابات آینده ناامید نشده است و «دنبال آن است که نان را از تنور در آورد

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، روز شنبه
۱۹ اسفند در سخنانی گفته است: «رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری آینده از مشایی ناامید نشده و دنبال این است که نان را از تنور در بیاورد

انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران قرار است حدود سه ماه دیگر در
۲۴ خرداد سال آینده برگزار شود. در ماه‌های گذشته پیش‌بینی‌هایی درباره احتمال نامزدشدن اسفندیار رحیم‌مشایی در این انتخابات مطرح شده است. آقای مشایی از نزدیک‌ترین افراد به محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود و در سال‌های گذشته مکررا موضوع انتقاد اصول‌گرایان و چهره‌ها و نهادهای مذهبی بوده است.

اغلب اصول‌گرایان از اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان «راس جریان انحرافی» در دولت یاد می‌کنند. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سال‌های اخیر از وجود یک «جریان انحرافی» در دولت سخن گفته است. برخی از اصول‌گرایان خود رئیس جمهوری اسلامی ایران، محمود احمدی‌نژاد را نیز از جمله این «جریان انحرافی» می‌شمرند.

آقای مشایی در این حدود هشت سال که از دولت محمود احمدی‌نژاد می‌گذرد، همواره خبرساز بوده است و اظهارات و موضع‌گیری‌های او انتقاد چهره‌های مذهبی و رهبر جمهوری اسلامی را برانگیخته است.

سخنان اسفندیار رحیم‌مشایی درباره «دوستی با مردم اسرائیل»، «مکتب ایرانی» در اسلام و همین‌طور تمجیدهای او از کورش و ایران باستان، پیش‌تر مایه این اعتراض‌ها شده است.

سه روز پیش در چهارشنبه،
۱۶ اسفند، اسفندیار رحیم‌‌مشایی در مراسمی با عنوان «جشن بزرگ هنرمندان ایران»، ایران را «نقطه آغاز حرکت بشر به سمت مدنیت» نامید و از «افتخارات» ایرانیان دوران باستان سخن گفت.

در واکنش، محمدتقی مصباح یزدی، از روحانیون نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، با انتقاد از کسانی که بر هویت ایرانی تاکید می‌کنند، گفت که «هیچ وقت ایرانی بودن نباید جای اسلام را بگیرد».

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر که روز پنج‌شنبه
۱۷ اسفند منتشر شد، آقای مصباح یزدی گفت: «ایرانی‌گری شعاری است که بهایی‌ها هم می‌گفتند و این افتخار نیست

آیت‌الله مصباح یزدی که از او به عنوان یکی از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی نام می‌برند پیش از این نیز ضمن انتقاد شدید از بحث «مکتب ایرانی» گفته بود که برخی «بی‌شرمانه» آن را به جای «مکتب اسلام» معرفی می‌کنند.

«تعدادی اصلاح‌طلب سالم وجود دارد»

محمدرضا باهنر در این سخنان خود پیش‌بینی کرده است که انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران، سه قطبی شود: «یک قطب اصلاح‌طلب‌ها، یک قطب شخص رئیس جمهور و قطب دیگر مجموعه اصول‌گرایان».

این نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است با وجود تلاش‌هایی که می‌شود، «وحدت اصول‌گرایان صد درصدی نیست

این چهره اصول‌گرا گفته است اصلاح‌طلبان «رگه‌های مختلف دارند که یک رگه، سران فتنه‌ها هستند و تعدادی اصلاح‌طلبان انقلابی و سالم وجود دارد. شایسته نیست همه آنها را با دید فتنه مشاهده کرد

رهبر جمهوری اسلامی و مقامات دیگر از اعتراض‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری
۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برند.

آقای باهنر پیش‌بینی کرده است اصلاح‌طلبان حداقل با یک نامزد در انتخابات حاضر می‌شوند.

او در سخنان خود از دولت انتقاد کرده و گفته است: «بنده که با همه دولت‌ها کار کرده‌ام اعتقاد دارم که برخی از مشکلات موجود که زیاد هم است و آزاردهنده است، از سیاست‌های این چندین ساله است

به گفته او اگر مدیریت کشور، «مشورتی و خرد جمعی باشد، بسیاری از مشکلاترا می‌توانستیم پیشگیری و درمان کرد

این نایب‌رئیس مجلس یادآوری کرده است که نقدینگی در ایران در طول دو دولت آقای احمدی‌نژاد «بیش از هفت برابر شده و این امر ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با تورم دارد و رشد نقدینگی باید حدود رشد اقتصادی باشد

او از جمله به طرح وام به بنگاه‌های اقتصادی زودبازده اشاره کرده و گفته است: «
۵ هزار میلیارد تومان با اصرار دولت برای بنگاه‌های زود بازده اقتصادی داده شد اما عده زیادی که بیکار بودند الان بیکار بدهکار شده‌اند
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر