محمد حسن طریقت با اختلاف یک رای وزیر بهداشت ایران شد

محمد حسن طریقت منفرد روز یکشنبه، ۲۷ اسفندماه، با کسب حداقل آرای اعتماد لازم از سوی مجلس شورای اسلامی، به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در آخرین جلسه علنی مجلس در سال  ۱۳۹۱ که صد دقیقه به طول انجامید، از مجموع ۲۲۴ نماینده، ۱۱۳ تن به محمد حسن طریقت، رییس پیشین بیمارستان امام حسین، رای موافق، ۹۹ تن رای مخالف و ۱۲ تن رای ممتنع دادند.

با توجه به این‌که طبق قانون، آرای موافق باید نصف کل آرای اخذ شده به علاوه یک باشد، در صورتی که آقای منفرد یک رای کمتر کسب می‌کرد، نمی‌توانست بر کرسی وزارت بهداشت بنشیند.

محمد حسن طریقت هفتم دی‌ماه سال جاری، پس از برکناری مرضیه وحید دستجری از وزارت بهداشت، توسط محمود احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

آقای طریقت چشم پزشک است و گفته می‌شود که معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی و عضویت در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در کارنامه خود دارد.

محمود احمدی‌نژاد روز یکشنبه با حضور در مجلس شورای اسلامی از آقای منفرد دفاع کرد و وی را فردی «با تجربه و صاحب برنامه و طرح» دانست و ابراز امیدواری کرد که مجلس «رای بالایی» به او بدهد.

فرهاد بشیری، نماینده پاکدشت در مجلس نیز از نامزدی آقای طریقت برای تصدی پست وزارت بهداشت دفاع کرد و گفت که وی توان اداره وزارت بهداشت و حل مشکلات درمانی را دارد. امیرحسین قاضی زاده، نماینده مشهد نیز اعلام کرد که محمد حسن طریقت سابقه مناسی برای اداره وزارت بهداشت دارد.

با این‌حال وزیر پیشنهادی دولت مخالفانی نیز داشت.

در این جلسه حسن تامینی لیچایی، نایب رییس کمیسیون بهداشت، در مخالفت با آقای طریقت گفت که وی «حتی یک روز در دانشگاه و یا معاون وزیر نبوده» و افزود: «با توجه به ارادتی که به شخص آقای طریقت منفرد و رییس جمهوری دارم، می‌خواهم که تجدید نظری در این ارتباط صورت گیرد.»

عوض حیدرپور نیز در مجلس گفت: «رییس جمهوری اعلام کردند که وزیر پیشنهادی اهل پژوهش است، اما ما حتی یک مقاله پژوهشی از وی ندیدیدم... حرف‌ها، شعارها و عزل و نصب‌هایی که در طول دوره سرپرستی‌اش بوده نشان می‌دهد که او صلاحیت لازم را ندارد.»

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه نیز از مخالفان وزیر جدید بود. وی روز یکشنبه آقای طریقت را فاقد سوابق مطلوب چشم‌پزشکی و مدیریتی دانست و افزود که او برخورد تندی با نیروهای زیر مجموعه خود دارد
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر