پول ملی‌ به کاغذ پاره تبدیل شده است؛ اسکناس های ٢٠ و ۵٠هزار تومانی در راه‌اند

 رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از انتشار اسکناس های ٢٠ هزار تومانی و ۵٠ هزار تومانی خبر داد که با موافقت بانک مرکزی روبرو شده است.

مجید صنعیی، تصریح کرده است که ابتدا اسکناس‌های ٢٠ هزار تومانی و سپس به فاصلۀ دو سال اسکناس های ۵٠ هزار تومانی چاپ و عرضه خواهند شد.
او اضافه کرده است که نیاز به اسکناس ٢٠ هزار تومانی از سوی بانک مرکزی اعلام شده و جامعه به وضعیتی رسیده که نیازمند اسکناس‌های درشت است. هم اکنون درشت‌ترین اسکناس کشور ١٠هزار تومانی است که به اندازه‌ای معین چاپ و عرضه شده است.
رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی همچنین گفته است که قرار است ١۵ میلیون سکه ٢٠٠ تومانی نیز ضرب شود.
مجید صنعیی، در توضیح دلایل چاپ اسکناس‌های درشت افزوده است: ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته و ضعیف شده و به همین دلیل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در پی ساماندهی نظام پرداخت هاست.
در نتیجۀ تحریم‌های اقتصادی، ارزش ریال و به همان نسبت قدرت خرید مردم طی دوازده ماه گذشته به میزان ٧٠ درصد کاهش یافته است.
چاپ اسکناس های ٢٠ و ۵٠ هزار تومانی، چنانکه رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی ایران نیز اعتراف کرده، بیشتر نشانۀ کاهش ارزش و بنیه پول ملی است که در ماه‌های آینده نیز در اثر گسترش و اثرگذاری بیشتر تحریم‌ها تشدید خواهد شد.

 منبع خبر : پایگاه خبری اذربایجان
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

1 نظرات

  1. درود و سلام به مدیریت این سایت از اینکه دوباره پایگاه خبری رزمگاه رو راه اندازی نمودید متشکر و ممنونم در انتظار خبرهایی از جایگاه کمان هستیم درود بر همه رزمگاهیان و دادجویان رزمگاه کماندو ایران

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر