"با صبوری منتظر ورود چهره اصلی دولت به صحنه انتخابات باشید"

 --------------------------------------------------------------------------------------------
دولت بهار: وی درباره این‌که با کنار رفتن هاشمی‌رفسنجانی از صحنه انتخابات، آیا احتمال تایید صلاحیت مشایی همچنان وجود دارد؟ گفت: بله. این احتمال همان چیزی است که به نظر می‌رسد آقای هاشمی رفسنجانی در محاسبات خود، روی آن حساب نکرده است.

---------------------------------------------------------------------------------------------
علی‌اکبر جوانفکر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در ارزیابی از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات اینک وارد مرحله رقابت میان نامزدها شده است. اما هنوز شور و نشاط انتخاباتی کافی در کشور صورت نگرفته است. فکر می‌کنم باید همچنان صبوری کنیم و منتظر ورود چهره اصلی به صحنه انتخابات باقی بمانیم.

وی در بیان منظور خود از ورود چهره اصلی به صحنه انتخابات توضیح داد: آقای اسفندیار رحیم مشایی و آقای هاشمی رفسنجانی دو نامزد مطرح و مهم یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند که شورای نگهبان قانون اساسی صلاحیت آن‌ها را برای شرکت در انتخابات احراز نکرده است. سرعت عمل آقای هاشمی رفسنجانی در جمع‌آوری ستادهای تبلیغاتی‌اش و عدم ارائه درخواست به رهبر معظم انقلاب برای استفاده از حکم حکومتی، نشان می‌دهد که وی شرایط بوجود آمده را کاملا مطلوب خود می‌داند؛ زیرا با وضع موجود او به هدف اصلی‌اش یعنی حذف مشایی یا گفتمان احمدی‌نژاد که همان گفتمان انقلاب اسلامی است، رسیده است. همه مردم به یاد دارند که در انتخابات سال 1388 آقای هاشمی خواستار ریاست جمهوری هر فرد دیگری به جز دکتر احمدی‌نژاد بود و او اینک خواسته دیرینه خود را با تصمیم شورای نگهبان محقق شده می‌بیند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقدید هاشمی از عدم احراز صلاحیت خود خشنود است؟ گفت: دقیقا همین‌طور است. او می‌داند که در رقابت با آقای مشایی بازنده اصلی خواهد بود و برای همیشه از صحنه قدرت کنار زده خواهد شد. او حاضر به پذیرش خطر رقابت با گفتمان دکتر احمدی‌نژاد نیست و از همین رو نظر شورای نگهبان را در خصوص عدم احراز صلاحیتش پذیرفته است؛ زیرا در این صورت هم وارد رقابت با آقای مشایی نشده و هم با عدم درخواست از مقام معظم رهبری به زعم خود راه را برای ورودآقای مشایی به صحنه انتخابات مسدود کرده است.

مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور درباره واکنش هاشمی به نظر اعلام شده از سوی شورای نگهبان نیز گفت: او برای نشان دادن اعتراض خود به نظر ابراز شده از سوی شورای نگهبان، هیچ اقدامی را از مسیرهای قانونی به عمل نیاورده است که این امر نشان می‌دهد آقای هاشمی ترجیح داده است به جای اعتراض مستقیم، برخی افراد ذی نفوذ را به جانبداری از خود تشویق کند و از سوی دیگر و البته به زعم خودش به عنوان یک قهرمان از صحنه انتخابات کنار برود.

وی درباره این‌که با کنار رفتن هاشمی‌رفسنجانی از صحنه انتخابات، آیا احتمال تایید صلاحیت مشایی همچنان وجود دارد؟ گفت: بله. این احتمال همان چیزی است که به نظر می‌رسد آقای هاشمی رفسنجانی در محاسبات خود، روی آن حساب نکرده است.

وی با تایید این احتمال که با نظر مقام معظم رهبری، مشایی وارد عرصه رقابت‌های انتخابات شود و هاشمی‌رفسنجانی از صحنه انتخابات محروم شود، گفت: مسوولیت این امر نیز متوجه خود آقای هاشمی رفسنجانی است. او در این زمینه هیچ درخواستی را به رهبر معظم انقلاب ارائه نکرده است و نباید توقع داشته باشد که عدم احراز صلاحیت او در انتخابات ریاست جمهوری مورد تجدید نظر قرار گیرد .اما آقای مشایی به طور مستمر گفته است که تا آخرین لحظه به تایید صلاحیت خود امیدوار است. البته این احتمال نیز از نظر دور نیست که مقام معظم رهبری بدون توجه به رفتار آقای هاشمی ، در خصوص تایید صلاحیت وی نیز دخالت کنند.

وی درباره این‌که چرا فکر می کنید که شرایط بوجود آمده مطلوب آقای هاشمی رفسنجانی است؟ گفت: کاملا روشن است. استراتژی آقای هاشمی طی هشت سال گذشته ، انتقام گرفتن از آقای احمدی نژاد بوده است. او فکر می کند که دکتر احمدی نژاد عملکرد دولت های سازندگی و اصلاحات را با ارائه آمارهای خیره کننده از آبادانی و پیشرفت های شگرف زیر سووال برده است. اینک با تصمیم شورای نگهبان، او هدف خود یعنی حذف گفتمان احمدی نژاد را محقق شده می بیند و بر این باور است که با کنار رفتن از صحنه انتخابات ، فرصت ورود مشایی نیز از دست می رود. او با برخی از نامزدهای مطرح تایید صلاحیت شده ، قرابت خاصی دارد و از ناحیه هیچ کدام از این افراد احساس نگرانی ندارد.

جوانفکر در پیش‌بینی از آینده انتخابات هم گفت: فکر می کنم و بسیار امیدوارم که با امعان نظر مقام معظم رهبری ، آقای مشایی نیز وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شود که در این صورت شور و هیجان زیادی به انتخابات تزریق خواهد شد و انشاء الله با مشارکت بالای مردم شاهد تحقق حماسه سیاسی در کشور خواهیم بود، حماسه ای که آثار و تبعات آن فرامنطقه ای و جهانی است.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر