آيا اين دو امروز در انتخابات نامزد مي‌شوند؟/ پايان معماي ثبت‌نام

به نقل از روزنامه اعتماد، در حالي كه تا امروز بيش از 20 چهره نام آشناي سياسي در انتخابات ثبت نام كرده‌اند اما هنوز قطب‌هاي اصلي انتخابات مشخص نيست. به همان ميزان كه افكار عمومي با اين پرسش مواجه است كه «اصل كاري»‌هاي انتخابات چه كساني هستند، سياسيون نيز «تكليف» خود را همچنان نمي‌دانند كه در اين انتخابات با چه كسي بايد «عقد اخوت» ببندند و با چه كساني بايد «رقابت» كنند. عامل اصلي اين سردرگمي را بايد در دو نام جست‌وجو كرد؛ آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و اسفنديار رحيم‌مشايي. 






 
اگرچه خيلي از علاقه‌مندان جانشيني محمود احمدي‌نژاد بدون توجه به اين دو نام خود را به وزارت كشور رساندند اما علي اكبر ولايتي و محمد باقر قاليباف گويا منتظر آن هستند تا از تصميم نهايي هاشمي‌رفسنجاني و مشايي مطلع شوند و پس از آگاهي از «آمدن و نيامدن» اين دو نفر، بدانند كه بايد چه تصميمي بگيرند. علي اكبر ولايتي كه قرار بود روز گذشته (جمعه) با حضور در ساختمان وزارت كشور براي نامزدي در انتخابات رياست‌جمهوري ثبت نام كند به ناگهان دفتر او در اطلاعيه‌يي از تعويق زمان ثبت نام وي خبر داد. «افزايش احتمال كانديداتوري اكبر هاشمي‌رفسنجاني» را مي‌توان علت اصلي تعويق ثبت نام علي اكبر ولايتي دانست. اين اتفاق در حالي رخ داد كه غلامعلي حداد عادل بر اساس تصميم قبلي ائتلاف سه نفره، روز پنجشنبه به وزارت كشور رفت و در انتخابات ثبت نام كرد و در واكنش به كانديداتوري اكبر هاشمي‌رفسنجاني گفت: «اگر آمد آن وقت تصميم تازه‌يي مي‌گيريم.»حسين مرعشي، سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي و از نزديكان هاشمي‌رفسنجاني نيز در گفت‌وگويي گفت: «براي كانديداتوري هاشمي بهتر است تا فردا صبر كنيد. او در پاسخ به اين سوال كه معناي جمله شما براي منتظر ماندن تا فردا به معناي كانديداتوري قطعي آقاي هاشمي است، گفته است: من سخنگوي ايشان نيستم اما در عالم سياست هيچگاه، هيچ چيز غير ممكن نيست.»
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر