تسخیر دوباره میدان تقسیم توسط معترضان

در ادامه اعتراضات علیه دولت رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، هزاران نفر از معترضان مجددا میدان تقسیم در مرکز استانبول را به تسخیر خود درآورده‌اند
اعتراضات خیابانی در ترکیه که با حمله دهم خرداد ماه به تجمع مخالفان با تخریب فضای سبز میدان تقسیم در استانبول، بعد تازه‌ای پیدا کرده است همچنان در سه روز گذشته ادامه داشت و دولت ترکیه از بازداشت ۱۷۰۰ نفر در آن خبر داده است.

اعتراضات اولیه به تخریب فضای سبز میدان تقسیم و پارکی در اطراف آن انجام شده بود که به مرور با حضور گروه‌های مختلف به اعتراض علیه دولت رجب طیب اردوغان تبدیل شده است.

نخست وزیر ترکیه همچنان نظر خود را در مورد تغییر بافت میدان تقسیم عوض نکرده و بر انجام آن نیز تاکید کرده، در عین حال اعتراضات به شهرهای دیگر، از جمله آنکارا کشیده شده است.

صبح یک‌شنبه فضا در میدان تقسیم در استانبول آرام گزارش شده بود اما در آنکارا، پایتخت ترکیه، پلیس به سوی معترضانی که راهی دفتر نخست‌وزیری بودند گاز اشک‌آور پرتاب کرده و با ماشین‌های آب‌پاش راه‌پیمایان را متفرق کرده است.

عصر و شب یک‌شنبه نیز گزارش‌های تازه‌ای در مورد بازگشت معترضان به خیابان‌های استانبول و درگیری میان آنها و پلیس منتشر شد.

رجب طیب اردوغان نیز در این زمان به گروه‌های مخالف دولت تاخته و آنها را متهم کرده است که در پی فراهم کردن زمنیه مداخله علیه دمکراسی در آن کشورند
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر