مادر بهرام احمدی پس از شنیدن خبر اعدام فرزندش به کما رفت

بهرام و شهرام احمدی، دو برادر زندانی عقیدتی اهل سنت  هستند که  بعد از حادثه ترور امام جمعه سنندج در سال  ۸۸ به اتهام عضویت در گروه “سلفی ها” بازداشت و سپس  در تیرماه سال ۹۰ از سوی شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب شهر تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام عضویت در گروهای سلفی و مشارکت در ترور امام جمعه سنندج و ناآرامی‌های زنجیره‌ای سال ۸۹ در کردستان به اعدام محکوم شده بودند.
بهرام احمدی که در موقع بازداشت و محکومیتش به اعدام زیر ۱۸ سال داشت، روز پنجشنبه ۷ دیماه سال ۹۱ به همراه پنج تن دیگر در زندان قزل حصار به دار آویخته شد.




مادر این زندانی عقیدتی که ۱۲ تیرماه برای ملاقات دیگر فرزند محکوم به اعدام خود(شهرام) به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کرده بود، هنگامی که توسط وی از اعدام برادرش(بهرام) در زندان قزل حصار کرج مطلع گردید به علت وارد آمدن شوک و فشار شدید روحی ناشی از شنیدن این خبر دچار حمله قلبی شده و پس از تاخیر زیاد در باز کردن درب های سالن ملاقات توسط نگهبانان و مسئولان زندان، نهایتاً به بیمارستانی در شهر کرج منتقل گردید و مدت سه روز را در وضعیت کمای کامل به سر برد.

مادر وی، روز چهارشنبه و بعد از شش ماه پنهان کردن خبر توسط دیگر فرزند خود (به خاطر ملاحظه وضعیت روحی مادر شصت و چهار ساله خود) از این واقعه مطلع گردید، مسئولان قضایی هیچ اطلاعی در مورد اعدام بهرام احمدی به وی نداده بودند و حتی از تحویل پیکر این زندانی عقیدتی نیز طی ماه های گذشته خودداری ورزیده اند.
او بعد از چند روز کمی بهبود یافته و اولین درخواستش از همه نهادهای حقوق بشری اینست که کمک کنید شهرام را اعدم نکنند.
طبق پیامی که از طرف این مادر رنجدیده به دست ما رسیده، ایشان از احمدی شهید درخواست کردند تا تمام توان و تلاش خود را برای جلوگیری از اعدام شهرام به کار ببرد.
شهرام احمدی نیز  به اعدام محکوم شده و هم اکنون در زندان رجایی شهر بسر میبرد. او جزو ۲۶ محکوم به اعدام اهل سنت است که هر لحظه ممکنست اعدام شوند.

این در حالیست که وکیل این متهم این حکم را ناعادلانه خوانده و اتهام محاربه را کاملا رد می کند.  وکیل این زندانی عقیدتی با بیان اینکه موکل اش هرگز اسلحه به دست نگرفته که حائز دریافت چنین حکم سنگینی باشد به این حکم اعتراض نموده است.
گفتنی است  گروههای سلفی هیچگاه به صورت مستقیم مسوولیت حوادث چند سال گذشته کردستان را به عهده نگرفته‌اند.
سال گذشته و پیش از اعدام این زندانی عقیدتی ویدئویی از این زندانی در شبکه اینترنت منتشر گردید که وی در این ویدئوی ده دقیقه ای به زبان کردی از چگونگی دستگیری و شرایط خود می پردازد و از اعدام قریب الوقوع خود خبر می دهد.
Tags: ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر