صفارهرندی: رئیس‌جمهوری بعدی نباید رهبر را دور بزند

سایت مردمک می نویسد :
محمدحسین صفارهرندی٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است رئیس جمهوری آینده نباید رهبر ایران را دور بزند. به گفته او، این فرد باید با آیت‌الله خامنه‌ای «شفاف» باشد، نه اینکه یک حرفی بزند و در عمل به‌گونه‌ای دیگر رفتار کند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، آقای صفارهرندی، یکشنبه ششم اسفند در نشستی با عنوان «بصیرت انتخاباتی و شاخص‌های مورد نظر رهبری» در دانشگاه آزاد بروجرد، افزوده است که «در انتخابات پیش رو چالش امنیتی داریم.»

به گفته این مشاور فرهنگی سپاه، رئیس‌جمهوری ایران، «باید جایگاه دینی رهبر انقلاب را به عنوان نائب امام عصر به رسمیت بشناسد و رابطه‌اش با او، متعهدانه باشد و یک رابطه پدر و فرزندی، به درد نمی‌خورد.»

اشاره او به اظهارات سال گذشته محمود احمدی‌نژاد است که در پی برکناری و انتصاب دوباره وزیر اطلاعات و همچنین ۱۱ روز خانه‌نشینی‌اش که به اعتراض هواداران رهبر ایران همراه بود، گفته بود رابطه او و آیت‌الله خامنه‌ای، رابطه پدر و فرزندی است.

این سخنان پیش‌تر نیز مورد انتقادات بسیاری از اصولگرایان هوادار آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفته بود و از جمله مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده رهبر در سپاه با انتقاد شدید از این توصیف گفته بود که رابطه با رهبر باید رابطه امام و ماموم باشد.

آقای احمدی‌نژاد که در دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نهم و دهم با حمایت تشکل‌های مختلف اصولگرا و سپاه به ریاست دولت رسید، در چند سال گذشته با آن‌ها به اختلاف برخورده و این اختلاف در ماه‌های گذشته از همیشه آشکار‌تر شده است.

با ادامه این روند، بسیاری از اصولگرایان و هوارداران آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از آنچه تقابل او با رهبر ایران می‌نامند، به طور تلویحی از حمایت خود از محمود احمدی‌نژاد ابراز پشیمانی کرده‌اند.

در این زمینه روز گذشته، یک عضو جبهه پیروان امام و رهبری گفت که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، محمود احمدی‌نژاد به هیچ عنوان، کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان نبوده و به آن‌ها تحمیل شد.

همچنین علی سعیدی، نماینده رهبر در سپاه به طور تلویحی از حمایت این نهاد از محمود احمدی‌نژاد ابراز پشیمانی کرد و گفته بود که آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به شعارهای او نظر مثبت داشت وگرنه این‌طور نبود که از او در انتخابات حمایت کند.

انتخابات آینده، چالش امنیتی دارد

مشاور فرهنگی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو «چالش امنیتی» وجود دارد، گفته است «اما فتنه‌ای مانند سال ۸۸ روی نمی‌دهد چرا که برای شکل‌گیری فتنه علاوه بر دشمن خارجی، عوامل داخلی هم اثرگذار هستند که این مورد وجود ندارد.»

«فتنه» واژه‌ای است که حکومت ایران برای اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ به کار می‌برد، اعتراض‌هایی که ده‌ها کشته برجای گذاشت و شمار زیادی از مخالفان دولت ایران بازداشت و با حکم‌های سنگین روبه‌رو شدند.

دو هفته پیش‌تر نیز فرمانده نیروی انتظامی ایران با اعلام اینکه مسئولان امنیتی «آمادگی‌های لازم» را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده دارند، گفته بود رصدهای این نهاد نشان می‌دهد «هیچ اتفاقی در انتخابات بعدی رخ نخواهد داد.»

به گفته محمدحسین صفارهرندی، اصلاح‌طلبان در انتخابات «گزینه مستقیمی» ندارند و دلبستگی آن‌ها به اعمال فشار‌ها و تحریم‌ها علیه کشور است، تا مردم پای صندوق‌های رای نروند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده است که اصلاح‌طلبان اکنون به مردم القاء می‌کنند که مشکلات اقتصادی زیاد است و مدعی شده‌اند که باید ایران در روابطش با آمریکا و غرب در قالب روابط دیپلماسی متفاوت از روند کنونی ظاهر شود.

آقای صفارهرندی، وزیر ارشاد دولت نهم محمود احمدی‌نژاد بود که پس از جدا شدن از دولت و پیوستن به مجمع تشخیص مصحلت نظام توسط رهبر ایران، به یکی از منتقدان دولت دهم تبدیل شد است
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر