آمریکا حمله موشکی ارتش سوریه را به شهر حلب محکوم کرد

وزارت خارجه  آمریکا در بیانیه ای حمله نیروهای دولتی با موشک های اسکاد  به شهر حلب را محکوم کرده و از نیروهای مخالف ومعترض این کشور خواسته راهی پیدا کنند با بتوان با گفت وگو، به تخاصم و درگیری پایان داد.

به گزارش روز یکشنبه ششم اسفند ماه خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای حمله روز جمعه در حلب و دیگر نقاط و از جمله حمله به یک بیمارستان را محکوم کرده و گفته است: «چنین کارهایی نشان می دهد نظام حاکم سوریه کوچکترین احساسی نسبت به مردمی که خود را نماینده آن ها معرفی می کند، ندارد.»

این گزارش می گوید بیانیه وزارت خارجه آمریکا، شاید موجباتی برای آرام کردن اپوزیسیون اصلی سوریه کرده باشد. این گروه دعوت برای مذاکره و دیدار در مسکو و واشیگنتن را رد کرده و گفته در اعتراض به بی اعتنایی آمریکا و روسیه به کشتار غیرنظامیان، حاضر به گفت وگو و دیدار نخواهد بود.

مخالفت ائتلاف ملی سوریه برای دیدار از آمریکا و روسیه و نیز تعلیق مذاکرات با کشورهای موسوم به دوستان سوریه، راه های دیپلماتیک را به بن بست کشانده است.

ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه ابراز امیدواری کرده به زودی گفت وگوهای معترضان و مخالفان با کشورهای موسوم به دوستان سوریه از سرگرفته شود.

به گزارش رویترز، دعوت آمریکا و روسیه چند هفته پیش و در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تحویل معاذ الخطیب شده بود.

این گزارش می گوید معاذ الخطیب، کانال هایی برای گفت وگو با ایران و روسیه، تنها متحدان اصلی بشار اسد پیدا کرده و به آن ها پیام داده بود به بشار اسد فشار بیاورند تا از قدرت کناره گیری کند.

اعتراض ها و ناآرامی ها در سوریه در دو سال گذشته با سرکوب نیروهای دولتی همراه شده و در حال حاضر به جنگ داخلی تبدیل شده است.

در جریان کنفرانس دوستان مردم سوریه در مراکش که سه ماه پیش برگزار شد، بیش از ۱۳۰ کشور  و سازمان بین‌المللی حاضر در کنفرانس ائتلاف نیروهای انقلاب و مخالفان سوریه را به عنوان «تنها نماینده» مردم این کشور و «چتری تشکیلاتی برای متحد شدن طیف‌های اپوزیسیون سوریه» به رسمیت شناختند.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply

نظرات و پیشنهادات شما در مورد این مطلب و خبر