«شما از کجا میدانید امسال، سال
آخر دولت است؟» این جملهای است که احمدینژاد در گفتوگوی تلویزیونی خود
که پیش از عید نوروز پخش شد خطاب به مجری گفت. جملهای که کمکم هدف از
بیان آن مشخص میشود چرا که او تشکیلاتی جدید در ساختار نهاد ریاستجمهوری
با عنوان «دفتر رییسجمهور سابق» تاسیس کرده است. آنطور که سایت «اعتدال»
گزارش کرده: «در این ساختار جدید که در تاریخ اول تیر 92 و طی نامه شماره
6070/92/200 و با امضای غلامحسین الهام بهعنوان معاون توسعه مدیریت انسانی
رییسجمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاستجمهوری برای اجرا
ابلاغ شده است، شرح وظایف دفتر رییسجمهور سابق و تشکیلات تفصیلی و ساختار
دفتر رییسجمهور سابق با 25 پست سازمانی مشخص در نظر گرفته شده
است.»غلامحسین الهام، دیروز تاسیس «دفتر رییسجمهور سابق» با 25 پست
سازمانی را ابلاغ کرد.
حذف روسای جمهور قبلی با تلاش احمدینژاد
تصمیم احمدینژاد برای ماندن در پاستور و تاسیس «دفتر رییسجمهور سابق» با
25 پست سازمانی در حالی است که او و یار نزدیکش مشایی اموال موزه
ریاستجمهوری در مجموعه سعدآباد را مصادره کردند تا نام و نشانی از
یادگاریهای خاتمی و هاشمی در انظار عمومی وجود نداشته باشد. «موزه یادمان
ریاستجمهوری» در ساختمان ۲۴۰ مجموعه سعدآباد تهران قرار داشت و محل
نگهداری تمامی هدایایی بود که سیدمحمد خاتمی در دو دوره ریاستجمهوری خود
در داخل و خارج از کشور دریافت کرده بود. در این موزه همچنین بخشی از
هدایای مقام معظم رهبری در مقام رییسجمهور و دوره ریاستجمهوری اکبر
هاشمیرفسنجانی هم نگهداری میشد اما پس از اینکه محمد خاتمی در آبانماه
۱۳۸۴ دولت را به محمود احمدینژاد تحویل داد، اسفندیار رحیممشایی حق
بهرهبرداری از این موزه را از کتابخانه ملی گرفت و به سازمان میراث فرهنگی
واگذار کرد. از آن زمان به بعد سازمان میراث فرهنگی از ورود کارمندان این
موزه به داخل آن جلوگیری کرد و موزه یادمان ریاستجمهوری ایران به این
ترتیب به تعطیلی کشیده شد. خاتمی مبدع طرح «گفتوگوی تمدنها» بود که شهرت
جهانی دارد و با نام او شناخته میشود. سازمان ملل متحد هم سال ۲۰۰۱
میلادی را براساس این طرح، سال گفتوگوی تمدنها نامگذاری کرد و در تقویم
شمسی هم روزی با عنوان روز گفتوگوی تمدنها وجود داشت اما مهرماه 89 با
ابلاغ رییس دولت دهم ماده واحده تغییرات اعمالشده در تقویم رسمی کشور برای
سال 1390 هجری شمسی روز گفتوگوی تمدنها از تقویم حذف شد. هر چند حذف روز
گفتوگوی تمدنها تنها کاری نبود که احمدینژاد کرد چرا که مرکز گفتوگوی
تمدنها هم مصایب بسیاری داشت. همزمان با اعلام سال 2008 بهعنوان سال
گفتوگوی تمدنها در اروپا، در تهران مرکز گفتوگوی تمدنها پس از 9 سال
فعالیت در «مرکز ملی مطالعات جهانیشدن» ادغام و در اصل منحل شد. مرکز
بینالمللی گفتوگوی تمدنها پنجماه پس از طرح آن موضوع توسط سیدمحمد
خاتمی در مجمع عمومی سازمان ملل، در دی ماه 1377 تاسیس و محمد جواد
فریدزاده به ریاست آن منصوب شد اما اوایل دی ماه 1384 اعلام شد سازمان
فرهنگ و ارتباطات اسلامی موظف است پس از تسویهحساب با کارکنان مرکز
گفتوگوی تمدنها این مجموعه را منحل کند؛ قرار بود سازمان فرهنگ و
ارتباطات اسلامی، مرکز گفتوگوی تمدنها را با دفتر گفتوگوی ادیان سازمان
خود ادغام کند تا مرکز گفتوگوی ادیان و تمدنها تشکیل شود. در 25 بهمن
1384 اعلام شد «مرکز گفتوگوی تمدن» با «دفتر گفتوگوی ادیان» ادغام نشده و
تنها محل هر دو مرکز در یک ساختمان مستقر شده است. با این حال پس از آنکه
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد دفتر گفتوگوی ادیان و مرکز
گفتوگوی تمدنها را با هم ادغام کرده، هیچ نامهای برای منصوبکردن مدیر
این دو مرکز ارسال نشد. به همین دلیل محمود بروجردی در سمت مدیریت مرکز
گفتوگوی تمدنها و عبدالمجید میردامادی، رییس دفتر گفتوگوی ادیان باقی
ماندند و رییس مرکز تازهتاسیسی که سازمان خبر آن را داده بود، مشخص نبود.
مرکز گفتوگوی تمدنها برای برنامههای سال 85 خود مجوز و بودجهای از
سازمان فرهنگ و ارتباطات نگرفت و برنامههای سال 84 را ادامه داد. اما خبری
که در مرداد ماه 85 اعلام شد، نشان از تعطیلی این مرکز داشت: «پس از الحاق
مرکز گفتوگوی تمدنها به سازمان فرهنگ و ارتباطات، تعدادی از نیروهای این
مجموعه تعدیل شدند و تنها مرکز گفتوگوی تمدنها با دو نیرو مشغول فعالیت
است.» بروجردی آنچه بر مرکز گفتوگوی تمدنها رفت را چنین شرح داد: «پس از
عید (85) با منشی و مسوول دایرهالمعارف گفتوگوی تمدنها بالاجبار
تسویهحساب کردند. البته نمیتوان نام این عمل را تسویهحساب نامید زیرا با
پرداخت مبلغی که با فعالیتهای این افراد منطبق نبود، آنها را مجبور به
امضای برگه تسویهحساب کردند. این دو نفر تنها افرادی بودند که از مرکز
گفتوگوی تمدنها در این ساختمان فعالیت میکردند. من حتی فردی را برای
جوابدادن تلفنهایم ندارم.» سال 1386 ادغام دیگری در انتظار مرکز گفتوگوی
تمدنها بود؛ 9 دی 1386 مرکز گفتوگوی تمدنها با همه امکانات و نیروی
انسانی در «مرکز ملی مطالعات جهانیشدن» به ریاست اسفندیار رحیم مشایی،
رییس وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادغام شد؛ ادغامی که به انحلال
تعبیر شد. این سرنوشت برخورد دولت نهم با مرکزی بود که سال 2001 به نامش،
نامگذاری شد؛ مرکز دولتی منحل شد و موسسهای بینالمللی و غیردولتی به
ریاست بانی گفتوگوی تمدنها به کار خود ادامه داد بعدها این مرکز با عنوان
مرکز ملی مطالعات جهانی با ریاست اسفندیار رحیم مشایی کار خود را ادامه
داد.
احمدینژاد همچنان در پاستور میماند
حالا احمدینژاد که سال پایانی دولتش همه نگران عدم تحویل قدرت در او
بودند دفتری در پاستور تاسیس کرده تا همچنان در پاستور حضور داشته باشد آن
هم در شرایطی که کمتر از 20 روز از عمر دولتش باقی است و تنها کاری که
میتواند انجام دهد این است که دستگاهها را به دولت بعدی تحویل دهد،
گزارشهایی از عملکرد دستگاهها به رییسجمهور منتخب ارایه و اطلاعات لازم
را منتقل کند. حتی اگر قرار است برحسب ضرورت، اقداماتی صورت بگیرد، راه
درست این است که آن اقدامات با اطلاع و هماهنگی رییسجمهور منتخب انجام
شوند و نقطهنظرهای کسی که قرار است در روزهای نزدیک آینده دولت را تحویل
بگیرد رعایت شود. اما گویا احمدینژاد به این امر قایل نیست استخدام فلهای
در روزنامه «ایران»، تصویب طرح مهر ماندگار و استخدام 500هزار نیروی کار
در سازمانهای دولتی و واگذاری زمینهای نمایشگاه بینالمللی به صداوسیما
نشان میدهد احمدینژاد باور نمیکند در روزهای پایانی دولتش قرار دارد.
پیش از این اصولگرایانی که روزگاری از احمدینژاد حمایت کرده بودند نگران
عدم واگذاری قدرت از سوی او به دولت یازدهم بودند؛ نگرانیای که حالا ابعاد
تازهتری پیدا میکند. سال 91 سال نگرانی اصولگرایان بود. همان ابتدای سال
احمد خورشیدیآزاد، پدر داماد رییس دولت دهم گفت: «احمدینژاد بهراحتی
قدرت را واگذار نمیکند.» خورشیدی درباره تحویل قدرت از سوی احمدینژاد
گفته بود: «اطرافیان رییسجمهور که همان خط فکری ایشان را دقیقا اجرا
میکنند و به آن ایمان دارند در فکر تمدید جایگاه خودشان هستند؛ حالا این
جایگاه میتواند در ریاستجمهوری باشد یا در انتخابات مجلس و شورای شهر.
آنچه مسلم است، دولتیها بهدنبال وارد کردن نیروهای خود به ارگانهای
مختلف هستند.» او افزوده بود: «طبع و اخلاق احمدینژاد نشان میدهد او کسی
نیست که بهراحتی قدرت را واگذار کند. این موضوع را در عملکرد دولت او هم
میبینیم. او شخصی نیست که از قدرت کنارهگیری کند و تمام سعی خود را برای
داشتن قدرت به کار میگیرد.» صادق زیباکلام هم در مورد نحوه واگذاری قدرت
احمدینژاد گفت: نباید از احمدینژاد انتظار داشت که وی اعلام کند من پس از
پایان دولت دهم همه قدرت را تحویل داده و خود بهدنبال کارهایی که پیش از
این دنبال میکردم، میروم. عباس عبدی هم گفته بود: «احمدینژاد حاضر نیست
بهراحتی کنار برود و امکان هم ندارد به همین راحتی کنار برود؛ چون فکر
میکند بعد از کنارهگیری نابود میشود.» سعید جلیلی درباره عملکرد
احمدینژاد گفت: در دوره قبل گفتمان ما گفتمان انقلاب بود و احمدینژاد هم
بر همین گفتمان تاکید داشت ولی در ادامه حب قدرت وی را منحرف کرد.
نگرانیهای ادامهدار از تحویل قدرت دولت دهم
نگرانی درباره عملکرد احمدینژاد درخصوص واگذاری قدرت تا روزی ادامه داشت
که احمدینژاد پرچم ایران را به دست مشایی سپرد و در ستاد انتخابات همراه
وی شد تا مرد حاشیههای دولت دهم ثبتنام کند. پس از آن نگرانی از واگذاری
قدرت جای خود را به نگرانی از ردصلاحیت مشایی داد تا جایی که عوض حیدرپور،
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عدم کفایت سیاسی احمدینژاد برای
مجلس روشن شده است، به اقدامات احمدینژاد در حمایت از مشایی اشاره کرد و
گفت: اما اگر از این قبیل اقدامات بخواهد در آینده انجام شود، مجلس برخورد
اساسی، جدی و قانونی خواهد کرد، مجلس با هرگونه اقدام غیرقانونی و خلاف
قاعدهای که بخواهند انجام دهند تا کشور را با چالش و بحران روبهرو کنند،
برخورد اساسی، جدی و قانونی خواهد کرد.
با ردصلاحیت مشایی اما نگرانیهای پیشین جای خود را به تذکر درباره عدم
دخالت دولت در برگزاری انتخابات دادند. با این حال پس از برگزاری انتخابات و
انتخاب حسن روحانی از سوی مردم باز هم با رفتارهای عجیبوغریب و
مصوبههای دقیقه 90 احمدینژاد نگرانی از حضور مداوم او در پاستور و نحوه
واگذاری قدرت از سوی دولت دهم بازگشته است. اینطور که به نظر میرسد
احمدینژاد تصمیم ندارد از پاستور نقلمکان کند. طرح پوتین ـ مدودف با
ثبتنام مشایی موجب نگرانی اصولگرایان شده بود حالا شکست این پروژه و طرح
تاسیس دفتر رییسجمهوری سابق نگرانی سیاسیون را افزایش داده است بهویژه که
شرح وظایف دفتر رییسجمهور سابق نوعی موازیکاری با رییسجمهور منتخب را
تداعی میکند. در شرح وظایف دفتر رییسجمهور سابق هماهنگی و تهیه و تنظیم
اوقات، برنامه ملاقاتها، جلسات، سفرها و دیدارها، ارتباط با استانداریها،
دستگاههای اجرایی، قوهقضاییه، قوهمقننه، هماهنگی در ارایه خدمات
پشتیبانی، اداری و مالی و اتخاذ تدابیر لازم در امر نظارت و پیگیری امور
ارجاعی به چشم میخورد. واگذاری زمین نمایشگاه بینالمللی تهران به سازمان
صداوسیما، تغییرات وسیع در فرمانداریها و بخشداریها، جابهجاییهای
سوالبرانگیز در نمایندگیهای سیاسی خارج از کشور، ایجاد تغییرات اثرگذار
در نرخ ارز و مصوبههای استخدامی نشانگر این است که همانطور که احمدینژاد
پس از انتخابات اعلام کرد در عرصه سیاست باقی خواهد ماند. اما جایگاه او
کجاست؟ در واگذاری قدرت چه خواهد کرد؟ راهکار دولت تدبیر و امید برای
مواجهه با این کار چیست؟ اینها پرسشهایی است که مطرح شده و روزهای آینده
پاسخ آن مشخص خواهد شد اما آنطور که مشخص است در بحث حاشیهسازی دولت در
سال آخر باز هم دولت احمدینژاد قصد دارد در روزهای پایانی رکوردی دیگر از
خود بهجا بگذارد
اما متن ابلاغیه غلامحسین الهام به عنوان معاون توسعه
مدیریت انسانی رئیس جمهور به بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست
جمهوری در خصوص تشکیل «دفتر رئیس جمهور سابق»! در نهاد ریاست جمهوری و تصویر این نامه بر گرفته از سایت اعتدادل
جناب آقای بقایی
معاون محترم اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری
با سلام و احترام
با توجه به ضرورت بهره مندی از تجربیات ارزنده و موثر روسای جمهور سابق و به منظور پیگیری و ساماندهی امور اجرایی مربوط به آنان به پیوست شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی«دفتر رییس جمهور سابق» به شرح زیر در ساختار نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر موافقت و برای اجرا ابلاغ می گردد. شایان ذکر است این واحد سازمانی تابع تمامی ضوابط و مقررات اداری، مالی و استخدامی نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.
شرح وظایف دفتر رئیس جمهور سابق:
- هماهنگی و تهیه و تنظیم اوقات، برنامه ملاقات ها، جلسات، سفرها و دیدارها.
- تهیه و تنظیم مشروح یا خلاصه مذاکرات با اشخاص، مقامات داخلی و خارجی.
- دریافت ثبت و اعلام نظرات ایشان و انعکاس آن به مراجع ذیربط.
- ارتباط با استانداری ها، دستگاه های اجرایی، قوه قضائیه، قوه مقننه و غیره حسب مورد.
- مدیریت چرخه گردش مکاتبات.
- آماده سازی نامه ها، مستندات و مدارک اداری مرتبط جهت استحضار.
- هماهنگی در ارائه خدمات پشتیبانی، اداری و مال.
- پشتیبانی امور حفاظتی رئیس جمهوری سابق و خانواده آنها.
- تجهیز و به هنگام سازی حوزه دفتری به فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی چند رسانه ای و نگهداری آن با همکاری سایر واحدهای ذیربط.
- انجام امور مراسلات و مکاتبات، تهیه و تنظیم پیش نویس ها، نامه ها، ویرایش و تلخیص مکاتبات و گزارش های استحضاری.
شرح وظایف امور فرهنگی:
- مدیریت گردش مکاتبات وارده و صادره.
- گزارش ها و مکاتبات وارده و کسب اطمینان از کیفیت مستندات استحضاری.
- پیگیری دستورات کتبی تا حصول نتیجه.
- انجام امور مراسلات و مکاتبات.
- اتخاذ تدابیر لازم در امر نظارت و پیگیری امور ارجاعی.
- انجام کلیه اموری که توسط رئیس جمهوری سابق یا رئیس دفتر رئیس جمهور ارجاع می شود.
- انجام سایر امور محوله و ذیربط.
شرح وظایف امور پشتیبانی :
- مدیریت منابع انسانی دفتر
- تشخیص و نظارت برانجام تعهد و تسجیل و صدور حواله و انجام سایر وظایفی که در قانون محاسبات عمومی کشور تصریح گردیده است.
- مدیریت نظارت بر امور دبیرخانه، مکاتبات و ارسال مراسلات.
- پشتیبانی امور مراسم و تشریفات مقامات دفتر با هماهنگی واحدهای ذیربط.
- مدیریت حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات دفتر با هماهنگی واحد های ذیربط.
- برنامه ریزی و تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز و انجام امور محوله.
- برنامه ریزی و تأمین فضا و ساختمان مورد نیاز دفتر رئیس جمهور سابق.
- نظارت بر انجام امور نگهداری و تعمیرات ساختمان ها و تأسیسات با هماهنگی واحد های ذیربط.
شرح وظایف امور تشریفات و اطلاع رسانی :
- مستند سازی و تدوین گزارش دیدارها و سفرهای داخلی و خارجی.
- برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور ایجاد و نگهداری آرشیو صوتی، تصویری، عکس و اسلاید.
- انجام هماهنگی های لازم با واحدهای دخیل در برنامه های مختلف و ایجاد هماهنگی بین دفتر با میزبان و مراسم.
- اخذ درخواست ملاقات، تهیه گردشکار منطبق با درخواست و ارائه آن جهت رویت دفتر.
- پذیرایی، اسکان، حمل و نقل، بازدید و سایر برنامه های مهمان مربوطه.
- انجام کلیه امور تشریفاتی و اطلاع رسانی حسب نظر ریاست محترم.
- هماهنگی با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مرتبط برای ملاقات میهمانان خارجی.
تشکیلات تفصیلی دفتر رئیس جمهور سابق:
1891. کارشناس عالی(رئیس دفتر)
1892.مسئول دفتر
1893. مسئول دفتر
1894. مسئول دفتر
1895.کارشناس عالی
1896.کارشناس عالی
1897.کارشناس عالی
1898.کارشناس عالی
1899.کارشناس عالی
1900.کارشناس عالی
امور پشتیبانی:
1901- رئیس امور
1902- کارشناس
1903- کارشناس
1904- کارشناس
1905- کارشناس
امور هماهنگی :
1906- رئیس امور
1907- کارشناس
1908- کارشناس
1909- کارشناس
1910- کارشناس
امور تشریفات و اطلاع رسانی:
1911- رییس امور
1912- کارشناس
1913- کارشناس
1914- کارشناس
1915- کارشناس
غلام حسین الهام
معاون محترم اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری
با سلام و احترام
با توجه به ضرورت بهره مندی از تجربیات ارزنده و موثر روسای جمهور سابق و به منظور پیگیری و ساماندهی امور اجرایی مربوط به آنان به پیوست شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی«دفتر رییس جمهور سابق» به شرح زیر در ساختار نهاد ریاست جمهوری به شرح زیر موافقت و برای اجرا ابلاغ می گردد. شایان ذکر است این واحد سازمانی تابع تمامی ضوابط و مقررات اداری، مالی و استخدامی نهاد ریاست جمهوری خواهد بود.
شرح وظایف دفتر رئیس جمهور سابق:
- هماهنگی و تهیه و تنظیم اوقات، برنامه ملاقات ها، جلسات، سفرها و دیدارها.
- تهیه و تنظیم مشروح یا خلاصه مذاکرات با اشخاص، مقامات داخلی و خارجی.
- دریافت ثبت و اعلام نظرات ایشان و انعکاس آن به مراجع ذیربط.
- ارتباط با استانداری ها، دستگاه های اجرایی، قوه قضائیه، قوه مقننه و غیره حسب مورد.
- مدیریت چرخه گردش مکاتبات.
- آماده سازی نامه ها، مستندات و مدارک اداری مرتبط جهت استحضار.
- هماهنگی در ارائه خدمات پشتیبانی، اداری و مال.
- پشتیبانی امور حفاظتی رئیس جمهوری سابق و خانواده آنها.
- تجهیز و به هنگام سازی حوزه دفتری به فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی چند رسانه ای و نگهداری آن با همکاری سایر واحدهای ذیربط.
- انجام امور مراسلات و مکاتبات، تهیه و تنظیم پیش نویس ها، نامه ها، ویرایش و تلخیص مکاتبات و گزارش های استحضاری.
شرح وظایف امور فرهنگی:
- مدیریت گردش مکاتبات وارده و صادره.
- گزارش ها و مکاتبات وارده و کسب اطمینان از کیفیت مستندات استحضاری.
- پیگیری دستورات کتبی تا حصول نتیجه.
- انجام امور مراسلات و مکاتبات.
- اتخاذ تدابیر لازم در امر نظارت و پیگیری امور ارجاعی.
- انجام کلیه اموری که توسط رئیس جمهوری سابق یا رئیس دفتر رئیس جمهور ارجاع می شود.
- انجام سایر امور محوله و ذیربط.
شرح وظایف امور پشتیبانی :
- مدیریت منابع انسانی دفتر
- تشخیص و نظارت برانجام تعهد و تسجیل و صدور حواله و انجام سایر وظایفی که در قانون محاسبات عمومی کشور تصریح گردیده است.
- مدیریت نظارت بر امور دبیرخانه، مکاتبات و ارسال مراسلات.
- پشتیبانی امور مراسم و تشریفات مقامات دفتر با هماهنگی واحدهای ذیربط.
- مدیریت حفظ و نگهداری اموال و تجهیزات دفتر با هماهنگی واحد های ذیربط.
- برنامه ریزی و تأمین کالاها و خدمات مورد نیاز و انجام امور محوله.
- برنامه ریزی و تأمین فضا و ساختمان مورد نیاز دفتر رئیس جمهور سابق.
- نظارت بر انجام امور نگهداری و تعمیرات ساختمان ها و تأسیسات با هماهنگی واحد های ذیربط.
شرح وظایف امور تشریفات و اطلاع رسانی :
- مستند سازی و تدوین گزارش دیدارها و سفرهای داخلی و خارجی.
- برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مقتضی به منظور ایجاد و نگهداری آرشیو صوتی، تصویری، عکس و اسلاید.
- انجام هماهنگی های لازم با واحدهای دخیل در برنامه های مختلف و ایجاد هماهنگی بین دفتر با میزبان و مراسم.
- اخذ درخواست ملاقات، تهیه گردشکار منطبق با درخواست و ارائه آن جهت رویت دفتر.
- پذیرایی، اسکان، حمل و نقل، بازدید و سایر برنامه های مهمان مربوطه.
- انجام کلیه امور تشریفاتی و اطلاع رسانی حسب نظر ریاست محترم.
- هماهنگی با وزارت امور خارجه و سایر دستگاه های مرتبط برای ملاقات میهمانان خارجی.
تشکیلات تفصیلی دفتر رئیس جمهور سابق:
1891. کارشناس عالی(رئیس دفتر)
1892.مسئول دفتر
1893. مسئول دفتر
1894. مسئول دفتر
1895.کارشناس عالی
1896.کارشناس عالی
1897.کارشناس عالی
1898.کارشناس عالی
1899.کارشناس عالی
1900.کارشناس عالی
امور پشتیبانی:
1901- رئیس امور
1902- کارشناس
1903- کارشناس
1904- کارشناس
1905- کارشناس
امور هماهنگی :
1906- رئیس امور
1907- کارشناس
1908- کارشناس
1909- کارشناس
1910- کارشناس
امور تشریفات و اطلاع رسانی:
1911- رییس امور
1912- کارشناس
1913- کارشناس
1914- کارشناس
1915- کارشناس
غلام حسین الهام
0 نظرات